به گزارش بنیان AAA بخاطر ایمنی ترافیک، رانندگانی که از هر دو سیستم حفظ پناه استفاده میکنند، بیشتر دچار حواس پرتی و اختلال حین رانندگی میشوند. آنها با استعمال از تلفن همراهشان، سیستمهای صوتی و دیگر جهیزهای کنترلی خودرورا انتظام میکنند که همین عامل انگیزه میشود تا به آسانی نگاهشان از خوش نویسی جاده پر ازار شود و وقتی به سیستمهای پیشرفتهی دستیار راننده عادت کردند، از کسانی که اولین بار از این سنخ جهیزها استفاده میکنند، بیشتر دستخوش خطا و اشتباه هنگام رانندگی میشوند. مؤلفان این مقاله میگویند: «این میتواند علامت دهندهی بی اعتمادی به جهیزهای رانندگی خودران باشد».
مؤسسهی تکنولوژی حمل ونقل ویرجینیا با وارسی دو پژوهش قبلی به اطلاعاتی دست یافت. در یکی از پژوهشها، محققان رانندگی ۳۰ نفر از کسانی را مطالعه کرد که با خودرو خود رانندگی میکردند و بخاطر به دست آوردن این اطلاعات تقریبا یک سال اذیت کشیدند. در پژوهشی دیگر، آنها رانندگی ۱۲۰ شریک شدن کننده را یک ماه زیرنظر گرفتند. همهی خودروها از سیستم کروزکنترل تطبیقی و سیستم هشدار انحراف از مسیر حرکت برخوردار بودند. محققان همچنین خودروها را به دوربین و حسگرهایی فراهم کرده بودند که دادهها رانندگان و سایر دادهها را جمع آوری میکرد.
محققان دریافتند رانندگان گروه قبل که با خودروهای خویشتن رانندگی میکردند، حین کاربرد از سیستمهای نیم خودران تقریبا ۵۰ درصد در فعالیتهای ثانویه و تقریبا ۸۰ درصد در عملکردهای دستی و بصری دچار بی تمرکزی و حواس پرتی شدند. آنها نیز به فعالیتهای غیرمرتبط با رانندگی بیشتر و طولانی رطوبت توجه میکردند و حواسشان کمتر به مسیر حرکت خودرو حیات.
شرکت کنندگان گروه دیگر طی مصرف از سیستمهای کروزکنترل تطبیقی و جهیز هشدار انحراف از مسیر حرکت درمقایسه با زمان استفاده از سیستمهای دستی تمرکز کمتری داشتند. بااین حال، طی فعال وجود داشتن هر دو سیستم، سرعت عمل رانندگانی که خودرو لیزینگی دریافت کرده و آموزش دیده بودند چگونه از این سیستمها استعمال کنند، درمقایسه با آن قسمت قسمت کردن از رانندگانی اندکی بیشتر حیات که از خودرو شخصی شان استفاده میکردند.مقالههای مرتبط:هر آنچه باید درباره سیستم معاون هوشمند سرعت خودرو بدانید۱۴ نکتهای که باید دربارهی خودروهای خودران بدانیم
محققان بر این باورند افرادی که بیش از کمیت به تواناییهای جهیزهای خودران اطمینان میکنند، کسانی هستند که به عملکرد این جهیز آشناترند. محققان همچنین دریافتند گروهی که با خودروهای خودشان رانندگی میکردند، آموزشهای مربوط به جهیزهای حفظ حمایت خودرو را مثل قسمت قسمت کردن دیگر یاد نگرفتند، با اینکه در برملا از نحوهی عملکرد این سیستمها پیش یا پس از خرید خودروشان وقوف داشتند.
علاوه براین، پژوهش اخیر دادهها جدیدی دربارهی اختلال حواس پرتی رانندگی به ما میدهد. طبق گزارشهای راه اندازی ملی زنهار ترافیک بزرگراههای آمریکا، در سال ۲۰۱۷ آمار تلفات شاگرد از حیات جهیزهای نیمه خودران تو خودروها، ۱۶۶/۳ نفر اعلام شده است. تو اوایل امسال، مؤسسه ی بیمه و امنیت ترافیک بزرگراههای آمریکا، تحقیقاتی عمل داد که درون آن مشخص شد استعمال از تلفن همراه وقت رانندگی کاهش یافته است. باوجوداین، افراد زیادی خلال رانندگی از آن بخاطر ارسال پیامک استعمال میکنند.بیشتر بخوانید:بنیانی ترین خودروسازان دنیا که پیشگام فناوری تو زمان خود بودندفورد اطلاعات خودروهای خودران خود را در اختیار محققان استراحت میدهدولوو از حسگرهای لیدار لومینار در خودروهای آینده استعمال میکندقطعات الکترونیکی ۴۰ درصد قیمت خودرو را تشکیل میدهنداینتل استارتاپ Moovit را بوسیله مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار ابتیاع